کیت های الکترونیکی

برد آموزشی کوچک میکروکنترلر های AVR

استارتر کیت کوچک میکروکنترلر های AVR

در زیر چند نمونه از عکس های برد آموزشی کوچک میکروکنترلر های AVR را مشاهده می کنید:

 

برد آموزشی میکروکنترلر های AVR یا استارتر کیت چیست:

استارتر کیتها مدارات الکترونیکی آموزشی هستند که به صورت سورس باز ارائه می شوند تا به دانش آموزان و دانش جویان در یادگیری الکترونیک با زبانی متفاوت و ساده در یادگیری الکترونیک کمک کنند.
در ادوار گذشته بردهای الکترونیکی موسوم به “کیت آموزشی” به نوعی در یادگیری الکترونیک و تشویق کودکان و دانش آموزان به الکترونیک نقش ایفا می کردند اما رفته رفته و با پیشرفت الکترونیک و با به روی کار آمدن میکروکنترلر ها این بردها دیگر محبوبیت گذشته را ندارند.

 

نحوه عملکرد برد آموزشی AVR:

پس از اتصال تغذیه به برد آموزشی، میکروکنترلر تمامی قطعات برد آموزشی را راه اندازی اویله می کند. میکروکنترلر ابتدا تمامی قطعات را تست نموده و پس از فیدبک گرفتن از نحوه عملکرد قطعات بر روی LCD کارکتری وضعیت عملکرد کلیه قطعات را نمایش می دهد. سپس میکروکنترلر طبق تعریفی که در برنامه وجود دارد عملکرد سخت افزار ها را برای کاربر نمایش می دهد. سپس میکروکنترلر طبق تعریف برنامه تمامی سخت افزار ها شامل، سرعت و جهت استپر موتور، تغییر متن و یا عکس LCD گرافیکی، تغییر متن LCD کارکتری، تغییر متن دات ماتریکس LED، تغییر وضعیت LED ها، خواندن وضعیت پوش باتن های فشار داده شده، ارتباط سریال با پورت سریال کامپیوتر را با سرعت بالا کنترل می کند. برای راحتی کار کاربر در این پروژه از یک زیف سوکت استفاده شده است، تا کاربر بتواند براحتی میکروکنترلر مورد نظر خود را انتخاب کند.

 

قابلیت های استارتر کیت آموزشی AVR:

 

 

توضیحات:

  • به زودی فایل های مورد نیاز آپلود میشود.
محمود باقریان

درباره محمود باقریان

مهراد کیت با ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی سیستم های کنترل از راه دور و تولید تجهیزات خانه هوشمند و هر گونه هوشمند سازی توسط مهندسین داخلی آماده ارائه محصولات و خدمات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.