کیت های الکترونیکی

کیت کنترل سرو موتور توسط ریموت رادیویی

سرو موتور

کیت کنترل سرو موتور توسط ریموت رادیویی

در زیر فیلم عملکرد کیت راه اندازی موتور SERVO را از سایت آپارات مشاهده می کنید:

 

در زیر چند نمونه عکس از کیت راه اندازی موتور SERVO  یا سرو موتور توسط ریموت کنترل رادیویی را مشاهده می کنید:

 

SERVO MOTOR چیست ؟

سرو موتور (servo motor) به صورت کلی یک الکترو موتور هست که یک سری مدارات الکترونیکی مانند درایو ها در کنار آن قرار دارد و الکترو موتور حاوی شفت عمل گردش را به عهده دارد و تجهیزات الکترونیکی هم وظیفه دقت دادن به الکترو موتور را بر عهده دارند و این دقت شامل کنترل زاویه،کنترل شتاب،کنترل سرعت و … می شود.

این نوع موتور ها در انواع گیربکس دار و بدون گیر بکس وجود دارند و در اندازه های خیلی کوچک تا اندازه های بزرگ تولید می شوند که اندازه های کوچک در پروژه های رباتیک و تجهیزات مکاترونیکی استفاده شده و اندازه های بزرگ هم در ساخت تجهیزات صنعتی مانند دستگاه های CNC استفاده می شود.

این موتور در دو نوع برق AC و DC  وجود دارد که بسته به نیاز مان از مدل های مختلف آن استفاده می کنیم.

نوع دیگری از سروموتورها بجای عملکرد دوار،عملکرد خطی دارند به این صورت که سرو موتور به یک گیربکس متصل است و گیربکس وظیفه تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی را به عهده دارد، نمونه بارز این این مدل از سرو موتور، برخی از جک های درب برقی منازل است که تصویر زیر یک نمونه سرو موتور خطی  را مشاهده می کنید.

کاربرد سرو موتور در کجاست؟

سرو موتور ها در هر جایی که الکتروموتور ها کاربرد دارد می توان استفاده کرد اما به دلیل قیمت بالای آن نسبت به الکتروموتور ها، ما تنها در جاهایی از موتور سرو استفاده می کنیم که عملاً با الکتروموتور های معمولی کار به خوبی انجام نمی شود و نیاز به دقت و سرعت عمل بالایی داریم.

در پایین برخی از دستگاه ها و مکان هایی که موتور سرو در آنها استفاده می شود را ذکر کرده ایم:

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات چاپ

سینما ۵ بعدی و ۳ بعدی

دستگاه های تزریق پلاستیک

دستگاه های پزشکی

دستگاه های CNC فلزات،چوب،طلا

ماشین آلات و دستگاه های تولید قطعات الکترونیکی

و…

 

نحوه عملکرد کیت کنترل موتور SERVO توسط ریموت رادیویی:

با استفاده از این کیت می توان انوع درب های خانگی و اداری و یا … را باز و یا بسته نمود. در این کیت پردازنده در ابتدای کار موتور را در زاویه 0 درجه قرار می دهد. و منتظر می ماند تا کاربر یکی از کلید های ریموت کنترل رادیویی 4 کانال 434 مگاهرتزی را فشار دهد. بلافاصله پس از فشردن کلید ریموت کنترل رادیویی توسط کاربر زاویه موتور روی 90 درجه قرار می گیرد. از این چرخش 90 درجه می توان برای باز یا بسته نمودن درب های منازل و یا … استفاده نمود.

 

 

برای مشاهده و خرید انواع دستگاه کنترل از راه دور کلیک کنید

محمود باقریان

درباره محمود باقریان

مهراد کیت با ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی سیستم های کنترل از راه دور و تولید تجهیزات خانه هوشمند و هر گونه هوشمند سازی توسط مهندسین داخلی آماده ارائه محصولات و خدمات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.