کیت های الکترونیکی

دیتالاگر صنعتی و آمپرمتر دیجیتال با نمایشگر

دیتالاگر صنعتی و آمپرمتر دیجیتال با نمایشگر جریان و ذخیره سازی روی کارت حافظه میکروSD

در زیر چند نمونه عکس از دیتالاگر صنعتی و آمپرمتر دیجیتال با نمایشگر جریان و ذخیره سازی روی کارت حافظه میکروSD را مشاهده می کنید:

دیتالاگر چیست؟

ثبت کننده داده یا ثبات یا دیتالاگر (Data Logger) و یا داده بردار وسیله ای است که داده های اندازه گیری شده توسط خود و یا توسط یک حسگر یا دستگاه خارجی را در طول زمان ذخیره می کند. اکثر دیتالاگرها معمولاً کوچک و قابل حمل بوده و کاربرد آزمایشگاهی و تست و اندازه گیری دارند. دیتالاگر ها دارای یک حسگر بوده کا داده پارامتر مورد نظر را اندازه گیری کرده و سپس در حافظه داخلی خود ذخیره می کنند. برخی از ثبت کننده ها دارای نمایشگر بوده و می توان داده های ذخیره شده را در آن مشاهده کرد. دیتالاگر ها معمولاً از طریق رابط USB به کامپیوتر وصل شده و توسط نرم افزار مخصوص دیتالاگر می توان داده های اندازه گیری شده را بر روی کامپیوتر مشاهده و پردازش کرد.
یکی از مزایای مهم استفاده از دیتالاگرها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگرها معمولاً به محض فعال سازی بدون مراقبت رها شده تا در طول دوره دیده بانی اندازه گیری نموده و اطلاعات را ذخیره کند. این قابلیت اجازه می‌دهد تا تصویری جامع و دقیق از شرایط محیط تحت نظر مانند دمای هوا یا رطوبت بدست آید.

انواع دیتالاگر:

اولین دیتالاگر ها ثبت اطلاعات را بر روی کاغذ انجام میدادند و تمامی اطلاعات را به صورت مداوم بر روی کاغذ رسم میکردند کم کم با پیشرفت تکنولوژی بر روی حافظه های Ram ذخیره کردند و امروزه علاوه بر روی حافظه اطلاعات را به صورت شبکه های صنعتی در اختیار کنترلرها و کامپیوترهای صنعتی قرار می دهند.

  1. دیتالاگرهای ثبت اطلاعات بر روی کاغذ
  2. دیتالاگرهای ثبت اطلاعات بر روی حافظه های جانبی
  3. دیتالاگرها با شبکه های صنعتی
  4. دیتالاگرهای هوشمند

آمپرمتر چیست؟

لغت ammeter از كلمه amper مشتق شده است. توجه كنيد كه حرف P در كلمه amper حذف شده است و فقط دو حرف اول اين كلمه در لغت ammeter بكار رفته است. 
ما نمي‌توانيم الكترونها يا پروتونها را ديده يا لمس كنيم. به همين دليل نمي‌توانيم آنها را بشماريم. در نتيجه به ابزاري احتياج داريم تا بتوانيم آنها را بشماريم. شدت روشنايي لامپ مشخصاتي از شدت جريان را به ما نشان مي‌دهد، ولي دو نقص اصلي دارد. اول اينكه نمي‌تواند شدت جريان را در واحدي كه به آساني قابل يادداشت و مقايسه با اندازه گيري شدت جريان در محلها و زمانهاي ديگر است، اندازه بگيرد. همچنين در شدت جريانهاي معين مي‌توان از آن استفاده كرد. اگر مقدار شدت جريان خيلي كم باشد، لامپ روشن نمي‌شود و اگر شدت جريان خيلي زياد باشد، لامپ مي‌سوزد. براي رفع نقص اول به ابزاري احتياج داريم كه به ما نشان دهد، چند آمپر (چند كولن الكترون در هر ثانيه) در مدار جريان دارد. دستگاه مخصوصي كه اين اندازه گيري را انجام مي‌دهد، آمپرمتر (ammetr) ناميده مي‌شود. 

قابلیت های کیت دیتالاگر:

  1. فرمت ذخیره سازی FAT32 ,FAT16
  2. ذخیره سازی فایل به صورت اکسل
  3. پشتیبانی تا رم های 32 گیگا بایت
  4. صفحه نمایش LCD کاراکتری 
  5. اندازه گیری و نمایش جریان و ذخیره سازی  پیوسته با نرخ بالا
  6. دارای سه کانال مجزا برای اندازه گیری جریان

کاربرد های کیت:

ذخیره سازی سه کانال سنسور جریانی همراه مانیتورینگ

 

توضیحات:

  • به زودی فایل های مورد نیاز آپلود میشود.
محمود باقریان

درباره محمود باقریان

مهراد کیت با ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی سیستم های کنترل از راه دور و تولید تجهیزات خانه هوشمند و هر گونه هوشمند سازی توسط مهندسین داخلی آماده ارائه محصولات و خدمات می باشد.

2 دیدگاه در “دیتالاگر صنعتی و آمپرمتر دیجیتال با نمایشگر

  1. مسعود رسولپور گفت:

    با سلام و احترام
    بنده درنظر دارم پروژه ای را با تعدادی ورود خروجی و انجام فانکشن ها در کامپیوتر اجرا کنم. تعداد ورودی خروجی ها به شرح زیر است:
    AI: 46
    AO: 9
    DI: 63
    DO: 18
    در این سیستم سرعت عمل پایین است و فعالیت عمده آن ارسال چند خروجی و منتظر ماندن برای مدت حدود یک دقیقه تا پایداری سیستم و سپس خواندن ورودی هاست. عمل لاجیک و کنترل در آن صورت نمیگیرد.

    لطفا در خصوص امکان ساخت کارتهای ورودی خروجی برای این منظور و نحوه ارتباط با کامپیوتر و نرم افزاری که این ورودی خروجی ها ثبت میکند راهنمایی فرمایید.

    با تشکر

    1. گفت:

      با سلام و تشکر از بازدید شما همکار گرامی.
      لطفا برای سفارشی سازی با شماره درج شده در بالای سایت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.