کیت های الکترونیکی

کیت کنترل 4 کاناله لوازم برقی الکتریکی با کامپیوتر – USB Relay Controller

 کیت ریموت کنترل 4 کانال لوازم برقی الکتریکی با کامپیوتر

در زیر چند نمونه عکس از کیت ریموت کنترل تحت USB توسط میکروکنترلر را مشاهده می کنید.

 

توضیح قطعات مهم:

همان طور که می دانیم، یکی از بهترین روش های انتقال اطلاعات بین میکروکنترلر ها و PC روش انتقال اطلاعات از طریق پورت سریال کامپیوتر می باشد. یکی از معایب پورت سریال DB9، موجود نبودن آن در اکثر لپ تاپ ها و کامپیوتر های معمولی امروزی است. یکی از بهترین پورت های موجود در تمامی کامپیوتر ها، پورت USB می باشد. سرعت پورت USB در ورژن های مختلف آن متفاوت است.

امروزه تمامی کامپیوتر ها، USB ورژن 2.2 را پشتیبانی می کنند. برای ارتباط پورت USB کامپیوتر با میکروکنترلر AVR دو روش وجود دارد که هر کدام در یک مد کاری پورت USB می باشند و عبارتند از مد CDC و مد HID. در مد CDC ابتدا باید درایور سخت افزار مد نظر را برای کامپیوتر تعریف کنیم تا کامپیوتر آن را شناسایی کند.

در این پروژه در مد CDC کامپیوتر برد آموزشی را به صورت Virtual Communication Port شناسایی می کند. در واقع کامپیوتر، میکروکنترلر را به صورت یک پورت سریال مجازی می شناسد. در این مد ابتدا نرم افزار Dock Light یا Hyper Terminal یا هر نرم افزار ارتباط سریال دیگر موجود را باز نموده و پورت سریال مجازی شناسایی توسط کامپیوتر را برای ارتباط انتخاب می کنیم و عملیات ارسال و دریافت اطلاعات را انجام می دهیم. در مد HID دیگر نیاز به نصب درایور نرم افزاری مربوط به سخت افزار طراحی شده، نداریم. در واقع کامپیوتر تمامی سخت افزار های مد HID را شناسایی نموده و به صورت خودکار قابل استفاده هستند. یک موس و یک کیبرد USB در مد HID کار می کنند، به همین دلیل است که نیاز به هیچ درایوری ندارند. در مد HID نیز می توان برد آموزشی را به صورت یک Virtual Communication Port استفاده نمود. همچنین برای ارتباط میکروکنترلر با پورت USB می توان در مد غیر از مد پورت مجازی نیز استفاده نمود.

 

نحوه عملکرد کیت ریموت کنترل 4 کانال تحت USB:

پس از اتصال کانکتور پورت USB کامپیوتر به سخت افزار مورد، پیغام Found New Hardware کامپیوتر را مشاهده می کنیم و در این لحظه درایور ارایه شده باید توسط کامپیوتر شناسایی شود. پس از شناسایی درایور، کامپیوتر سخت افزار را به صورت یک Virtual Communication Port شناسایی می کند. در نرم افزار ارائه شده در قسمت Com Port پورت ایجاد شده توسط سخت افزار را انتخاب می کنیم. و با انتخاب هر قسمت عملیات مد نظر صورت می گیرد. در این پروژه یک سنسور LM35 که سنسور دما می باشد و یک سنسور فتوسل که برای اندازه گیری نور محیط است، نیز استفاده شده است. در سخت افزار این پروژه دو عدد رله نیز پیش بینی شده است. در این پروژه میکروکنترلر AVR اطلاعات سنسور دما و سنسور فتوسل را از طریق پورت USB برای کامپیوتر ارسال می کند. برای ارتباط کامپیوتر با میکروکنترلر AVR باید یک برنامه به زبان C# بنویسیم تا اطلاعات را میکروکنترلر دریافت کنیم. همچنین توسط نرم افزار C# و پورت USB کامپیوتر می توانیم رله های موجود رو برد سخت افزار را خاموش و روشن کنیم.

 

قابلیت های کیت:

  • ارتباط با پورت USB به صورت مستقیم در مد CDC
  • کنترل 4 عدد رله توسط واسط گرافیکی #C
  • نمایش آخرین وضعیت توسط فیدبک
  • دارای ال ای دی های نشان دهنده وضعیت
  • دارای 4 رله 220 ولت و 10 آمپر
  • تغذیه برد : 5 ولت یو اس بی کامپیوتر

 

محتویات بسته:

  • CD شامل راهنمای برد، درایور و نرم افزار
  • کابل USB یک متری
  • نرم افزار واسط گرافیکی

 

 

توضیحات:

  • به زودی فایل های مورد نیاز آپلود میشود.      
محمود باقریان

درباره محمود باقریان

مهراد کیت با ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی سیستم های کنترل از راه دور و تولید تجهیزات خانه هوشمند و هر گونه هوشمند سازی توسط مهندسین داخلی آماده ارائه محصولات و خدمات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.