کیت های مخابراتی

ریموت کنترل ۱۶ کانال ۳۰ آمپر رادیویی

گیرنده 16 کانال 40 آمپر + ریموت کنترل

ریموت کنترل ۱۶ کانال ۳۰ آمپر رادیویی

 

در زیر فیلم نحوه عملکرد کیت ریموت کنترل ۱۶ کانال ۷ آمپر رادیویی را مشاهده می کنید:

در زیر چند نمونه عکس از کیت ریموت کنترل رادیویی ۱۶  کانال ۳۰ آمپر  را مشاهده می کنید.

ماژول رادیویی ASK با فرکانس ۳۱۵ مگاهرتز:

این ماژول ها یک فرستنده و گیرنده رادیویی RF ساده می باشند که حتی می توان آن را با یک مدار ساده هم ساخت. این ماژول ارزان قیمت ترین ماژول موجود در بازار ایران بوده و برای ساخت کنترل از راه دور مناسب می باشد. در اکثر فرستنده های رادیویی بازار که به فرستنده های کد فیکس مشهور هستند از این نوع ماژول ها استفاده شده است.

کار با این ماژول های RF بسیار ساده است و به صورت ساده به انکودر و دیکودر ها متصل می شود فرکانس این ماژول ها اکثر مواقع ۳۱۵ مگاهرتز می باشد ولی نوع ۴۳۳ مگاهرتز آن نیز موجود می باشد.

این ماژول در واقع برای کنترل از راه دورها ساخته شده و ۹۹% استفاده ای که از این ماژول می شود کنترل از راه دورهایی می باشد که در بازار فراوان یافت می شود. برد این ماژول بسته به شرایط محیطی از ۵۰ تا ۱۵۰ متر می باشد. نوع مدلاسیونی که برای این نوع ریموت ها استفاده می شود از نوع مدلاسیون ASK می باشد.

این نوع مدلاسیون بر روی دامنه موج حامل اثر گذاشته و به این ترتیب باعث انتقال اطلاعات میشود. در عکس زیر انواع مدولاسیون های دیجیتال نمایش داده شده است.

به طور معمول ماژول های RF به سه گروه تقسیم بندی شده اند ، ماژول RF فرستنده ، ماژول RF گیرنده،  ماژول RF فرستنده و گیرنده یا Transceiver که خود به چند دسته تقسیم می شوند. گیرنده ها در ماژول های RF به دو نوع گیرنده سوپر هیتروداین و گیرنده واکنشی تقسیم می شوند . گیرنده سوپر هیتروداین عملکرد بهتری نسبت به گیرنده واکنشی دارند اما از لحاظ قیمت کمی بالاتر از گیرنده ی واکنشی است.

مدلاسیون ASK یکی از ساده ترین انواع مدولاسون ها می باشد، و تاثیر پذیری خیلی شدیدی نسبت به عوامل محیطی دارد.  بنابراین برای فرستنده های برد بالا معمولا از این نوع مدلاسیون استفاده نمی شود، ولی برای استفاده در ریموت های برد نزدیک بسیار پرکاربرد بوده و ارزان قیمت به نسبت انواع دیگر مدلاسیون ها می باشد.

در زیر شکل یک ماژول گیرنده ASK را مشاهده می کنید.

ریموت کنترل رادیویی کد فیکس:

به طور کلی یک ریموت کنترل رادیویی کد فیکس شامل سه بخش می باشد:

  1. فرستنده RF فرکانس ۳۱۵ مگاهرتز یا ۴۳۳ مگاهرتز
  2. یک آی سی انکودر مانند PT2262
  3. آنتن فرستنده RF

همچنین برای ارسال اطلاعات از تعدادی کلید در فرستنده استفاده می شود. برای ساخت قسمت گیرنده ریموت کنترل رادیویی مدار دارای سه بخش می باشد:

  1. گیرنده RF فرکانس ۳۱۵ مگاهرتز یا ۴۳۳ مگاهرتز
  2. آی سی دیکودر مانند PT2272
  3. آنتن گیرنده RF

پایه و اساس ارسال و دریافت در این روش بر اساس یک کد ثابت می باشد، که توسط چیپ های PT2262 و PT2272 تولید می شود. به این صورت که با مقدار دهی پایه های آدرس در چیپ فرستنده (از طریق کلید های فشاری) و دادن همان مقدار در چیپ گیرنده دیتا ارسال شده و در گیرنده دریافت می شود. عیب این روش امنیت پایین آن است.

 

ریموت کنترل های کد لرن:

همچنین بعضی از ریموت کنترل های رادیویی در بازار موجود هستند که به آنها ریموت کنترل های کد لرن می گویند. این نوع ریموت کنترل ها برخلاف ریموت کنترل های کد فیکس یک فریم سریال ارسال می کنند که بیست بیت می باشد. ریموت کنترل های کد لرن دارای قابلیتی می باشند که می توان گیرنده را به فرستنده معرفی نمود.

پایه و اساس ارسال در این روش معمولا براساس کد دهی به روش چیپ EV1527 یا یکی از هم خانواده های این چیپ است. کد دهی این چیپ نیز به این صورت است که قبل از ارسال دیتا تعداد بیست بیت کد منحصر به فرد مربوط به هر ریموت را ارسال می شود و سپس دیتا را ارسال می شود.

در این روش تقریبا می توان به طور ۱۰۰ درصد گفت که هر ریموت کد منحصر به فرد خود را دارد. (به عنوان مثال این ریموت ها بیشترین کاربرد را در دربازکن ها و ریموت های دزدگیر ماشین ها دارند).

 

کاربرد های ریموت کنترل رادیویی:

  • انواع بالابر
  • جرثقیل های سقفی، بازویی، دروازه ای
  • بالابرهای هیدرولیک
  • پمپ های بتون
  • جرثقیل های متحرک (کامیونی)
  • کمپرسی ها و ماشین های مصالح فله و نخاله بر
  • جرثقیل های برجی (تاور کرین)
  • ماشین آلات معدنی
  • ماشین آلات راهسازی و حفر تونل
  • لوکوموتیو های جرثقیل دار
  • سیستم های جابجایی در محیط های آلوده و خطرناک
  • صنایع هواپیما سازی و سالن های تعمیر و نگهداری هواپیما ها

 

قابلیت های کیت ریموت کنترل ۱۶ کانال:

  1. محدوده برد از ۵۰ الی ۱۰۰ متر مبنی بر شرایط و موانع محیطی
  2. دارای رمز عبور برای امنیت بالاتر کیت
  3. مجهز به رله های ۳۰ آمپری پیوسته واقعی
  4. دارای سیستم پردازش میکروکنترلری و در نتیجه برنامه ریزی و سفارشی سازی کیت طبق نیاز مشتری
  5. قابلیت اتصال سنسور دما و نمایشگر و عملکرد به صورت ترموستات کاملا قابل برنامه ریزی برای هر رله
  6. قابلیت برنامه پذیری هر رله و کارکرد به صورت مجزای هر رله در مدهای: Latch قفل، Momentary لحظه ای، Toggle یکی بجای دیگری.
  7. قابلیت منحصر به فرد کارکرد همزمان با ریموت های فرستنده کدفیکس و کدلرن
  8. قابلیت افزایش تعداد کانال تا 100 رله تنها با یک فرستنده
  9. قابلیت افزایش ماکزیمم 20 ریموت با رمز متفاوت

 

برای مشاهده و خرید محصول مشابه با قابلیت های بیشتر کلیک کنید

محمود باقریان

درباره محمود باقریان

مهراد کیت با ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی سیستم های کنترل از راه دور و تولید تجهیزات خانه هوشمند و هر گونه هوشمند سازی توسط مهندسین داخلی آماده ارائه محصولات و خدمات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.