خانه / مقالات / طراحی کنترلر تطبیقی برای کنترل زاویه کشتی هوایی

طراحی کنترلر تطبیقی برای کنترل زاویه کشتی هوایی

طراحی کنترلر تطبیقی برای کنترل زاویه کشتی هوایی

کشتی هوایی نوعی هواگرد سبکتر از هوا است. معمولاً گاز سبک هلیم در محفظه بزرگی در این نوع هواگرد قرار دارد که باعث شناور شدن آن در هوا می شود. در ارتفاعات پایین، کشتی هوایی را می توان برای دیده بانی، نظارت و اکتشاف به کار برد، همچنین این وسیله را برای انتقال و اهداف مخابراتی در ارتفاعات بالا می توان در نظر گرفت.

از جمله اهداف اصلی کار با کشتی هوایی حضور طولانی مدت در هوا و ایجاد شبکه مخابراتی سیار است.

امروزه کشتی هوایی در تبلیغات، دیده بانی و هواشناسی مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به اکثر وسایل نقلیه هوایی هزینه کمتری صرف نگهداری و نقل انتقال آن می شود.

در این مقاله کنترلر تطبیقی برای کنترل زاویه کشتی هوایی بدون سرنشین طراحی شده است. برای این منظور از روش کنترل تطبیقی MRAS با استفاده از نظریه لیاپانوف استفاده شده است. ابتدا معادلات دینامیکی حرکت کشتی هوایی معرفی شده و سپس چگونگی ایجاد مدل مرجع توضیح داده می شود.

شبیه سازی ها در محیط سیمولینک نرم افزار متلب صورت گرفته و نتایج مناسب بودن کنترلر تطبیقی طراحی شده در کنترل سرعت زاویه ای و زاویه کشتی هوایی نشان می دهد.

نمونه خروجی شبیه ساز کنترل

 

هزینه مقاله، برنامه نویسی و شبیه سازی:

برای اطلاع از هزینه تماس حاصل فرمائید.

 

تلفن تماس: ۵۸۸ ۴۰ ۳۰ ۰۹۳۵

آدرس ایمیل: Bagherian.meb@gmail.com

تلگرام: Mehradkit.ir@

درباره ی admin

همچنین ببینید

شبیه سازی پل تاکوما

برنامه نویسی و شبیه سازی فروریختن پل دره تاکوما در نرم افزار متلب

پل تاکوما ناروس که در اول روز جولای ۱۹۴۰ در ایالت واشنگتن آمریکا ساخته شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.